Kazuistiky cvičné
<
Cvičné kazuistiky jsou také rozděleny do čtyř základních oblastí klinické praxe:
chirurgie, vnitřního lékařství, pediatrie a psychiatrie. Text však není rozčleněn
do jednotlivých oblastí lidských potřeb. Je ucelený a popisuje stav pacienta s ohledem
na typické projevy daného onemocnění. Tento typ kazuistik dává studentům možnost
samostatně pracovat s informacemi, vyhledávat jednotlivé, nedostatečně saturované
potřeby pacientů, přiřazovat k nim z daných oblastí ošetřovatelské diagnózy a následně
vypracovat plán péče.
Student si v modulu testuje svoje znalosti z ošetřovatelské
diagnostiky a plánování ošetřovatelské péče. Dle zjištěných problémů pacienta může
z nabídky ošetřovatelských diagnóz vybrat ty, které vyjadřují daný problém. Program
vyhodnotí správnost volby přiřazené ošetřovatelské diagnózy. V dalším kroku student
může u již vybrané ošetřovatelské diagnózy zaškrtáváním vybrat ošetřovatelské intervence,
které považuje u pacienta za důležité. Program mu rovněž nabídne vyhodnocení, zda
plánoval intervence správně. Správné odpovědi program vyznačí zeleným zaškrtnutím,
chybné červeným křížkem.
Tímto postupem se student učí plánovat ošetřovatelskou
péči a volit správné kroky v oblasti intervencí. Přestože program má značné možnosti
vyhodnotit činnosti studenta v oblasti plánování ošetřovatelské péče, zůstává role
odborné učitelky nezastupitelná.